SRBIJA – CRNA GORA: Prekogranični izborni monitoring medija tokom parlamentarnih i predsjedničkih izbora u Crnoj Gori

0

Ova publikacija su rezultat projekta koji je odgovor na potrebu očuvanja integriteta izbornog procesa i integriteta izvještavanja medija. Razvoj medijske infrastructure na prostoru Zapadnog Balkana je ukino državne granice i time pored pozitivnih promjena doneo i izazove. Jedan od njih je mogućnost da se izmještanjem izborne kampanje u susjednu državu zaobiđe nadležno izborno zakonodavstvo i regulatorni institucionalni okvir i time uruši integritet izbornog procesa.

Rezultati sprovedenog monitoringa izvještavanja televizija koje su u nadležnosti REM, a čiji se programi emitiju ili/reemituju na prostoru Crne Gore, govore da taj rizik postoji. Podaci Agencije za elektronske medije govore da oko 10% građana Crne Gore se informiše putem televizija koje su u nadležnosti REM-a. To su pre svega Pink, Prva, RTS i Happy.

Takođe, rezultati monitoringa pokazuju da su medijski sadržaji emitovani pre svega tokom kampanje za predsedničke izbore i to u prvom krugu bili u finkciji podrške predsjedničkom kandidatu Andriji Mandiću, negativnom predstavljanju predsedničkog kandidata Mila Đukanovića i marginalizacije novoizabranog predsjednika Crne Gore, Jakova Milatovića, što je u izvjesnoj meri bilo korigovano u drugom krugu u kojem je bio dominantno pozitivno predstavljen za razliku od protiv kandidata Đukanovića koji je većinski bio neutralno predstavljen.

Izvještaj je uradio beogradski Biro za društvena istraživanja – BIRODI, za potrebe projekta koji implementira MANS uz podršku National Endowment for Democracy (NED).

Kompletan izvještaj možete pogledati OVDJE.

Komentari su isključeni.